Verslag Rosas 2012: deel 2

Dag 5 tot vertrek naar huis

Woensdag hebben de zwemmers hun 2 trainingen afgewerkt en was het hier slecht weer. De S2a jongeren hadden vanmiddag hun vrije middag en hebben hiervan gebruik gemaakt om wat bij te slapen. ’ S Avonds zijn de oudste zwemmers nog wat gaan wandelen terwijl de jongeren wat op de laptop zaten of gezelschapspelletjes speelden.

Donderdag, onze laatste volledige dag. Vandaag hadden de oudste zwemmers hun vrije middag en zij hadden veel geluk. Het was een zeer zonnige dag! Onze zwemmers en zwemsters doken terug in de koffer opzoek naar bikini’s en zwemshorten om te gaan zonnen aan de kant van het zwembad.
Aan het strand was niet veel plek vermits er een Duitse ploeg van het reddend zwemmen bijna heel het stand had ingenomen. ’s Avonds zijn onze trainers in de bloemetjes gezet geweest met handdoekjes en zeepjes. En onze huisdokter, Ann, kreeg eveneens een kadootje!
Tijdens ons applaus voor de trainers en Ann, vonden de kleine rotvoetballertjes het nodig om BOE te beginnen roepen. Emiel loste dit al snel op door even luid te melden dat we ze gingen pakken! Nog nooit hadden we ze deze week zo snel stil geweten 😀

Eveneens werden ’s avonds de koffers ingepakt en kregen onze oudste zwemmers bijna straftraining van Wouter. Hun mening: Een laatste avond moet afgesloten worden met een kamerfeestje. Wouter zijn mening: We zijn op zwemstage en om half 11 moeten jullie slapen. Gevolg: Wouter kwam om 23uur kloppen op de deur en wie zat er nog samen op de kamer… Natuurlijk wij (Gill, Lotte, Katrien, Caroline, Emiel en Philippe)! Met de waarschuwing dat als we nog eens betrapt werden die avond, kregen we straftraining, vertrok iedereen naar zijn eigen kamer en begonnen ze nog te twijfelen of ze nog eens zouden proberen. Uiteindelijk hebben ze het niet gedaan. Het zijn toch doetjes!

Vrijdagochtend werd iedereen om half 8 beneden verwacht om de koffers in de bus te steken en om half 9 vertrokken we te voet naar het zwembad voor de allerlaatste training in het snelle Spaanse bad. De training werd afgesloten met onderwaterfoto’s en gevechten in het kleine bad.
Moe en voldaan keerde iedereen terug naar het hotel om nog even van het stralende weer te genieten (de bikini’s werden bij sommigen uit de handbagage gehaald!) en uiteindelijk vertrokken we terug naar België.

Tijdens de busrit was het weer zeer rustig. Maar zijn we even met een technisch probleem op de pechstrook beland. Het bleek niet zeer erg te zijn en we rond kwart voor 6 arriveerden we aan de Wezenberg.

Ik denk dat ik in naam van alle zwemmers, ouders en trainers mag zeggen dat het een zeer geslaagde week was. De thuisblijvers hadden ongelijk! De verhalen van de voorbije week zullen nog maanden blijven rondgaan!

Nogmaals bedankt aan Ann, Wouter, Hilde en Jonas voor de goede begeleiding!
En bedankt aan Dirk om onze zwemmers naar de dokter te voeren!

Foto’s en filmpjes volgen de komende weken op onze fotopagina en facebookpagina!